با ثبت نام در اپلیکیشن 100% بونوس و شارژ هدیهدریافت کنید
آموزش و قوانین بازی ها

اسم ورق های پاسور به انگلیسی

اسم ورق های پاسور به انگلیسی

حتما شما هم در جمع های فامیلی یا دوستانه به سراغ بازی ورق رفته اید. احتمالا با اسم مشهور آن که پاسور هست آشنایید و می دانید که پاسور یک بازی مهیج را برای شما به ارمغان می آورد. این ورق ها آنقدر ما را مجذوب می کند که می شود ساعت ها با آن بازی کرد. شاید از خودتان این سوال را بپرسید که اسم ورق های پاسور به انگلیسی چیست؟ چرا که پاسور یک بازی ایرانی نیست. با این حال این ورق ها آنقدر در زندگی و اطراف ما حضور داشته اند که نام فارسی آنها را بیشتر به یاد داریم. خشت و گشنیز و دل و قره نام های فارسی ای هستند که برای ورق ها در نظر گرفته اند و به هر کدام آن یک خال خاص می گویند. در زیر به معرفی کوتاه بازی پاسور یا ورق می پردازیم.

 

معرفی بازی پاسور

بازی پاسور یا ورق یک بازی خیلی قدیمی است که دارای 54 عدد کارت است. 2 عدد از این کارت ها ژوکر هستند و بقیه به 4 خال تقسیم می شوند. خال های خشت ، دل ، گشنیز و قره چهار خالی هستند که هر کدام 13 کار متفاوت دارند. با این کارت ها می شود به تعداد 52 بازی را انجام داد.

بهترین بازی که در ایران با این ورق ها انجام می دهند بازی حکم است. در بازی حکم 4 نفر بصورت تیم دو نفره رقابت می کنند که هر دو نفر هم تیمی روبروی هم قرار میگیرند. این بازی با قوی ترین ورق به نفع صاحبش به پایان می رسد.

نوع دیگر این بازی که در جهان طرفداران زیادی دارد پوکر است. پوکر یک بازی جهانی است که در کازینوهای سراسر جهان بسیاری از مردم را سرگرم می کند. این بازی به روش های مختلف بازی می شود اما بهترین نوع آن بازی پوکر هولدم تگزاس است که بسیار پرطرفدار است و از همه بازی هایش راحت تر می باشد.

غیر از این دو بازی با پاسور می شود چشم‌بندی و تردستی اجرا کرد یا برج ساخت و نیز برای قمار استفاده فراوان دارد. در همه این بازی ها از کارت های ژوکر استفاده خاصی نمی شود ولی در بازی مافیا این کارت ها برای مشخص کردن ژوکر کاربرد دارد. یک بازی دیگر نیز هست که در آن نیز از کارت ژوکر استفاده می شود و آن بازی شیطان یا شیطانک است.

 

نام کارت های پاسور و اصطلاحات رایج

هر یک از خال های بازی که 13 کارت را به خود اختصاص داده است دارای یک نام است.

Club ♣️ : در فارسی به آن گشنیز می گویند. دلیل این نام گذاری بخاطر آن است که به شکل برگ گشنیز می باشد.

Club ♣️ گشنیز پاسور به انگلیسی

Diamond ♦️ : در فارسی به آن خشت می گویند. دلیل این نام گذاری بخاطر آن است که به شکل آجر یا خشت می باشد.

خشت به انگلیسی Diamond ♦️

Spade ♠️ : در فارسی به آن قره می گویند. دلیل این نام گذاری بخاطر آن است که همیشه رنگ سیاه دارد و به شکل برگ است.

قره پاسور به انگلیسی playing card

Heart ♥️ : در فارسی به آن دل می گویند. دلیل این نام گذاری بخاطر آن است که به شکل قلب می باشد

دل پاسور به انگلیسی Heart ♥️

🔺A deck of cards به معنی یک دست ورق

🔺 suit به معنی خال ، که چهار نوع خال در بازی وجود دارد

خال پاسور به انگلیسی

🔺 king شاه : کارتی که روی خال حرف K نوشته شده است

شاه پاسور به انگلیسی

🔺 queen بی بی : به معنی ملکه ، کارتی که روی خال حرف Q نوشته شده است

بی بی به انگلیسی ملکه پاسور

🔺 jack سرباز : کارتی که روی خال حرف J نوشته شده است.

jack سرباز پاسور به انگلیسی

🔺 Ace تک یا آس : کارتی که روی خال A نوشته شده است.

🔺 a hand به یک دست کارت هر بازیکن ، دست می گویند.

🔺 shuffle  به معنی بُر زدن است و بصورت عامیانه یعنی که بهم بزنیم تا کارت ها قاطی شوند.

🔺 ten of spades ده پیک : کارت شماره ده از قره را گویند.

🔺 two of clubs دو گیشنیز : کارت شماره دو از گشنیز را گویند.

🔺 face cards  کارت هایی که نقش صورت دارند. در پاسور سه کارت نقش صورت دارد. کارت شاه و بی بی و سرباز این ویژگی را دارند.

🔺 trump خال حکم یا رنگ حکم که یک نفر در بازی حکم وظیفه دارد با توجه به دست خود رنگ را اعلام کند.

🔺 trump بریدن یا از بین بردن قدرت کارت قوی روی زمین با رنگ بازی : این اصطلاح خیلی کاربرد دارد زیرا که زمانی اتفاق می افتد که کارت قوی روی زمین است و حریف از دسته آن خال روی زمین ندارد و می خواهد دست را ببرد. برای همین از طریق رنگ بازی کارت حریف را خنثی می کند و دست را می برد.

🔺 He played a trump خال حکم بازی کردن به معنی رنگ تعیین شده را در دست دور بازی کردن است. در این اصطلاح نفر اول برای بیرون کشیدن رنگ های تیم حریف اقدام به بازی کردن خالی می گیرد که به عنوان رنگ اعلام شده است. با این روش حریف مجبور است رنگ های خود را بیرون بریزد تا تمام شود.

 

جوکر در پاسور

در یک دسته کارت 52 تایی در ایالات متحده یا بریتانیا، معمولاً دو جوکر وجود دارد. در کشورهای دیگر، مانند آلمان، معمولاً سه جوکر در یک بسته وجود دارد. کاربرد جوکر بسیار متفاوت است. بسیاری از بازی های کارتی جوکر ها را به طور کامل حذف می کنند. در نتیجه، جوکرها گاهی اوقات به‌عنوان جایگزین غیررسمی برای کارت‌های گم شده یا آسیب‌دیده در یک دسته استفاده می‌شوند و صرفاً با توجه به رتبه و لباس کارت از دست رفته در جوکر، از آنها استفاده می‌شود.

 

دلیل نامگذاری خال های پاسور

برخی از مورخان پیشنهاد کرده اند که خال ها در یک دسته کارت 52 برای نشان دادن چهار طبقه جامعه قرون وسطی بود. فنجان ها و جام ها (که امروزه به آن دل می گوییم ) ممکن است برای جامعه روحانیت باشد. شمشیر (پیک) برای اشراف یا نظامیان؛ سکه (خشت امروزی) برای بازرگانان؛ و گرز (خاج) برای دهقانان.

 

معنی خال پیک ♠چیست ؟

خال پیک یا خال دل سیاه که در ایران با نام قره ( به معنی سیاه) مشهور است بالاترین ارزش را در میان خال ها دارد. این خال نمادی از مرگ است. در بین ورق‌هاي‌ آلمانی به این خال چمن می گویند و ورق‌هاي‌ سوئیسی نیز با نام سپر از آن یاد می کنند.

 

معنی خال دل ♥چیست ؟

خال دل یا قلب بعد از خال پیک ارزشمند است. خال دل نماد محبت و مهربانی است و در آلمانی به آن قلب می گویند. در پاسورهای سوئیسی به معنی گل رز است و شکلی قرمز دارد.

 

معنی خال خشت ♦چیست ؟

خال دیاموند یا خشت Diamonds به معنی الماس است اما در ایران به آن خشت می گویند. این خال نماد ثروت و سرمایه می باشد. در پاسور آلمانی و سوئیسی به آن خال ناقوس یا زنگوله نیز می گویند که به شکل لوزی با رنگ قرمز است .

 

معنی خال خاج گشنیز♣ چیست ؟

خاج یا خال گشنیز Clubs بـه معنای گرز است و نمادی از جنگ و مجادله را نمایان می کند. این خال کم ارزش ترین خال پاسور است با این حال در ورق های آلمانی و سوئیسی به شکل بلوط است و گاها شبدر سیاه نقش نیز گفته می شود. خال شبدر نیز در برخی نقاط مرسوم است.

 

 

بیشتر بخوانید:

آموزش بازی حکم، ترفندها و قوانین (دو و چهار نفره)

4.9/5 - (23 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا