با ثبت نام در اپلیکیشن 100% بونوس و شارژ هدیهدریافت کنید
ورزشی

بهترین مبارزان زن mma ،زیباترین زنان ورزشکار ام ام ای

بهترین مبارزان زن mma ،زیباترین زنان ورزشکار ام ام ای

در ورزش mma که بسیار پرطرفدار است ، همه مبارزان باید با تمام رشته های رزمی آشنا باشند و از آن برای پیروزی استفاده کنند. مسابقات MMA جایی است که قوی ترین افراد در انواع رشته های رزمی شرکت دارند و برای پیروزی می جنگند. این افراد برای آن که بتوانند در این مسابقات دوام بیاورند سخت تمرین می کنند و هر حرکتی را بلدند تا رینگ مبارزه جذابی بیافرینند. یک مبارزه در MMA باید بوکس، کیگ بوکسینگ ، موی تای، استایل هاي مختلف فول کنتاکت، کاراته، کشتی آزاد، کشتی یونانی، جودو، جوجیتسو برزیلی را بلد باشد تا بتواند در مسابقات دوام بیاورد.

در واقع در این مسابقات که از اقصی نقاط جهان در آن شرکت می کنند کاملترین مبارزان جهان با هم به رقابت می پردازند و هیچ سبک خاصی در آن وجود ندارد. حتی این سبک از مبارزه نیز دارای قوانینی است که باید رعایت شود.

تکنیک های ممنوعه در برخی کشور ها قابل انجام نیست هر چند برخی کشورها آن را مجاز می دانند. شرایط فیزیکی مبازره کنندگان و سلامت شان قبل از مسابقه باید مورد تایید قرار بگیرد. معاینه کامل چشم مبارزین ، تست MRI و آزمایشات HIV از مواردی است که در یک مسابقه MMA مورد بررسی قرار می گیرد. قوانین آمریکا در میان ایالت هایش برای این مسابقات متفاوت است اما در ژاپن و اروپا کمی راحت تر می شود مبارزه کرد.

 

بهترین مبارزان زن در مسابقات MMA

مبارزات ترکیبی که در آن از رشته ها مختلف ورزشی تکنیک هایی استفاده می گردد باعث شده تا MMA به یک ورزش محبوب و یک مسابقه جنجالی بدل شود. در این میان زنان نیز به تازگی سهمی از مبارزات ترکیبی دارند.

بسیاری از این زنان بصورت حرفه های مسابقات MMA را دنبال می کنند و با شرکت در آن به دنبال شهرت و قدرت هستند. در زیر به تعدادی از این قهرمانان اشاره می شود که عمر خود را صرف مبارزه و قهرمانی در این مسابقات کرده اند. این زنان اکثرا دارای مقام های قهرمانی هستند.

 

آماندا نونز

بهترین مبارزان زن mma

آماندا نونز متولد 30 می 1988 است. او اهل شهر پوجاکا برزیل می باشد. قد این مبارز حرفه ای 1 متر و 73 سانت و وزنش 66 کیلو گرم است. او رقیب سرسخت کریس سایبرگ بود که توانست در یک نبردی جنجالی و پر بیننده ، کریس را مغلوب کند. آماندا در رشته های ورزشی رزمی مهارت خاصی دارد و می توان گفت یکی از قوی ترین مبارزان MMA است.

شهرت او بخاطر شکست دادن راندا روزی در یک مبارزه نفس گیر بود که بعد ها با پیروزی های دیگرش در مقابل والنتینا شوچنکو و میشا تیت مسجل شد. او چندین دوره قهرمان خروس وزن جهان است و رکوردش 17 پیروزی و 4 شکست ثبت شده می باشد. رقیب سرسخت آماندا نونز هالی هولم جوان است که توسط به تازگی هولم را ناک اوت کرد.

بیشتر بخوانید : بهترین یو اف سی ufc کارهای دنیا

 

ژانگ ویلی

Zhang Weili

ورزشکار و رزمی کار مشهور چینی که در سبک های مختلف فعالیت کرده و امروزه تمرکز خود را بر روی ورزش MMA گذاشته است. این ورزشکار مشهور که با لقب Magnum در این رقابت ها حاضر می شود بیشتر به دلیل ضد حمله های سریع خود مشهور شده و در 4 مارس 2023 در رتبه چهار بهترین مبارزین این ورزش قرار گرفت. او توانست در سال 2022 لقبت مبارز برتر سال را به خود اختصاص دهد و به عنوان یکی از بهترین مبارزین سبک وزن شناخته می شود.

ژانگ ویلی

جینا کارانو

جینا جوی کارانو متولد 16 آوریل 1982 شهر دالاس تگزاس از ایالات آمریکا است. او در رشته کیک بوکسینگ به مهارت بالایی رسیده و وارد مسابقات MMA شد. جینا در بین مبارزان زن اولین کسی بود که از آمریکای شمالی مطرح شد. او علاوه بر مبارزه بازیگری هم می کند و حضورش در فیلم سریع و خشن 6 ستودنی بود.

همچنین حضور او در فیلم بازگشت زندر نامش را در میان ستارگان سینمای جهان مطرح کرد. هر چند او در فیلم های مطرحی بازی کرده اما نامش هنوز در بین ستارگان زن مبارز MMA همچنان به چشم می خورد. جینا از سال 2006 فعالیت مبارزه ای خود را شروع کرد و عکسش در مجلات ESPN ، The Magazine، Maxim به چشم می خورد. امروزه او در بسیاری از سریال ها و فیلم ها مشهور مانند The Mandolarian هنرنمایی می کند و به عنوان یک چهره مبارز شناخته شده است.

یکی از سخت ترین مبارزات جینا نبرد مقابل کریس سایبرگ بود که به شکستی سنگین برایش تبدیل شد. هر چند جینا با قهرمانی در مگس وزن تونیا آوینگر را مغلوب کرد اما همیشه قرار نیست به یک شیوه پیش برود. خانواده کارانو شامل پدر و مادر ، گلن و دانا و خواهرانش کیسی و کریستی می شود که مشوق او در رسیدن به مقام های کسب شده بودند. جینا دیگر به عنوان یک مبارز در MMA فعالیت نمی کند و در بخش  Hall of the Fame قرار گرفته است.

 

هالی هولم

بهترین مبارزان زن mma

روزی که هالی هولم با بالا بردن کمربند قهرمانی مکس وزن زنان در مسابقه MMA قهرمان شد را همه به خاطر دارند. این دختر آلباکرکی در چندین مسابقه بوکس بصورت حرفه ای شرکت کرد و در نهایت با شکست روندا روزی شوکی عجیب به دنیای MMA وارد کرد. هالی هولم متولد 17 اکتبر 1981 است.

او در شهر آلبوکرکی ایالت نیومکزیکو آمریکا به دنیا آمد. قد هولم 73/1 و وزنش 61 کیلوگرم است. او در سال 2012 با جف کریکپاتریک ازدواج کرد. هالی هولم به دختر موعظه گر معروف است و یک خواهر و برادر به نام های وستن هولم و برایان هولم دارد. هالی بوکسور حرفه ای است که برای شرکت در مسابقات MMA در رشته هنرهای رزمی ترکیبی و کیک بوکسوری هم وارد شد.

لقب مبارز سال در دو سال متوالی از سوی مجله رینگ برای هولم بخاطر 18 عنوان قهرمانی است که تا کنون به دست آورده و پیروزی قدرتمندش در مقابل روزی توانست نامش را در لیست قهرمانان زن قرار دهد.

 

مگومی فوجی

بهترین مبارزان زن mma

22 مبارزه بدون باخت قدرتی است که فقط در اندام های مگومی فوجی بود. او که از سال 2004 تا 2013 در مبارزات MMA حضور داشت شاید کم شانس ترین مبارزه دوران مسابقات به حساب بیاید.

این رزمی کار آسیایی در زمانی وارد MMA شد که هنوز خیلی این مبارزات در جهان مشهور نبود و همین دلیل عدم شهرت او شد. مگومی در 26 آوریل 1974 در شهر اوکایاما ژاپن به دنیا آمد و با 1 مترو 60 سانت قد و 52 کیلوگرم وزن نبردهای جذابی ارائه داد. رکورد او در پایان دوران حرفه ای اش 26 برد و 3 شکست بود که توانست نامش را در این رشته ماندگار کند.

فن سابمیشن تکنیکی بود که فوجی در آن بسیار مهارت داشت و در زمان اوجش یک مبارز وحشتناک و فوق حرفه ای به حساب می آمد.

بیشتر بخوانید : ماجرای اختلاف سنی مهدی قائدی و همسرش

 

میشا تیت

زیباترین زنان ufc کار

سال 2016 در حالی که هالی هولم هنوز سودای رسیدن به قهرمانی در سر داشت از میشا تیت شکست خورد. میشا تیت مهارت های قابل توجهی در کشتی داشت و البته مبارزات ترکیبی که باعث شد تا هولم را در رینگ به چالش بکشد. میشا تیت متولد 18 اوت 1986 از ایالت واشینگتن آمریکا، شهر تاکوما است. او 1 متر و 68 سانت قد دارد و با 61 کیلو گرم وزن یکی از سبک ترین و در عین حال حرفه ای ترین مبارزان زن MMA می باشد. او در مبارزات ترکیبی خیلی خارق العاده پیشرفت کرد و توانست قهرمان کمربند خروس وزن در سال 2011 شود.

میشا در سال 2016 از مسابقات حرفه ای خداحافظی کرد اما نامش در میان زنان برتر MMA هنوز به چشم می خورد. میشا به سرسختی و پشتکار در تمرینات و رینگ مبارزه مشهور بود و کمتر کسی می توانست او را به راحتی خسته و زمین گیر کند.

 

کریس سایبرگ

اسامی زنان ufc

کریستین جاستینو ونانسیو سانتوس متولد 9 ژوئیه 1985 شهر کوریتیبا برزیل است. او به عنوان ترسناک ترین مبارز زن تاریخ به کریس سایبورگ معروف می باشد. او در یک ازدواج ناموفق 5 سال بار اونجلیستا سانتوس زندگی کرد اما در سال 2011 طلاق گرفت. کریس از سال 2005 تا 2018 بدون شکست در رینگ MMA مبارزه کرده است و بهترین مبارز زن دسته پر وزن تاریخ این ورزش اسـت.

سایبرگ با 66 کیلوگرم وزن و 1 مترو 73 سانت قد در برابر حریفانی همچون جینا کارانو، هالی هولم ، مارلوس کوئنن و تونیا اوینگر پیروز شد. او در رزومه خود عنوان قهرمانی زیادی دارد اما بهترین مبارزه اش در برابر جینا کارانو بود که او را ضربه فنی کرد.

 

راندا روزی

بازیکنان زن ufc

زودی راندا روزی کشتی گیر و قهرمان جودوکار آمریکایی که نامش در میان لیست بهترین مبارزان MMA دیده می شود یکی از قوی ترین و شاید بتوان گفت پرآوازه ترین های این عرصه است. راندا متولد 1 فوریه 1987 شهر ریورساید ، ایالت کالیفرنیای آمریکا است. او 1 مترو 70 سانت قد دارد و با 68 کیلو وزن به سریع شکست دادن رقیبانش مشهور است.

روزی 12 مبارزه بدون شکست را پشت سر گذاشته است و این رکورد خوبی برایش محسوب می شود. راندا روزی در طول چند سال مبارزه دو بار میشا تیت ، یک بار جولیا باد ، یک بار کت زینگانو را که همه قهرمان بودند شکست داده است.

 

والنتینا شوچنکو

مبارزات ازاد ufc زنان

والنتینا آناتولیوانا شوچنکو متولد 7 مارس 1988 شهر بیشکک، قرقیزستان است. او یک رزمی کار با سطح حرفه ای در رشته های بوکس، موتای ، کیک بوکسینگ ، جودو و کاراته می باشد که با حضور در مسابقات UFC توانسته است نامی برای خود دست و پا کند. قدر والنتینا 1 متر و 65 و وزنش 57 کیلوگرم است.

او ملیتی قرقیزستانی و پرویی دارد. این مبارز آسیایی یکی از قوی ترین های نبرد در رینگ است که در MMAتوانسته جونا ژدرجزیک ، هالی هولم ، جولیانا پنیا را شکست دهد. او بخاطر مهارتش در موتای و بوکس می تواند حریفانش را در ضرباتی حرفه ای ناک اوت کند.

 

رز ناماجوناس

بهترین مبارزان زن mma

رز ناما جوناس در 29 ژوئن 1992 به دنیا آمد . او اهل شهر میلواکی ایالت ویسکانسین آمریکا است. قد رز 1 متر و 65 و وزنش 52 کیلو گرم می باشد. این ورزشکار سبک وزن در رشته های متعدد ورزشی و رزمی مهارت دارد و با شرکت در مسابقات Ultimate Fighting Championship تاکنون 2 بار قهرمان جهان در سبک وزن زنان شده است.

او از دوران کودکی به مبارزه علاقه داشت و این علاقه باعث شد تا با تلاش هایش نامش را در لیست مبازان برتر MMA قرار دهد. پیروزی های رز مانا جوناس در مقابل تسیا تورس، پیج ونزانت و میشل واترسون که از حرفه ای های مبازرات آزاد و ترکیبی هستند بیش از پیش به شهرتش افزود. ضربه فنی کردن جوانا ژدرزجزیک در 2017 یکی از مبارزات شوکه کننده او بود با این حال در مبارزه ای دیگر به جسیکا آندراده باخت .

 

4.9/5 - (21 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا