با ثبت نام در اپلیکیشن 100% بونوس و شارژ هدیهدریافت کنید
بیوگرافی

بیوگرافی لانا دل ری (Lana Del Rey) خواننده، همسر و آهنگ ها و علت چاقی

بیوگرافی لانا دل ری (Lana Del Rey) خواننده، همسر و آهنگ ها و علت چاقی

الیزابت وولریج گرنت با نام هنری و حرفه ای لانا دل ری خواننده و ترانه سرای شناخته شده اهل آمریکا ،موسیقی او برای  پرداختن به ویژگی ها و مضامین خاص و توجه به جنبه های مختلف پاپ مورد توجه است، از او به‌عنوان ((یکی از تاثیرگذارترین خواننده وترانه‌سرایان قرن بیست و یکم)) یاد کرده اند. در این مقاله به شرح زندگی شخصی و حرفه ای این خواننده تاثیرگذارمی پردازیم.

الیزابت وولریج نام
نیویورک محل تولد
38 سن
خواننده –ترانه سرا حرفه
2005 تا کنون سال های فعالیت

 

لانا دل ری (Lana Del Rey) کیست؟

لانا دل ری در 21 ژوئن سال 1985 در نیویورک زاده شد، لانا اسکاتلندی تبار است ،یک خواهر ویک  برادر کوچک تر از خودش دارد. لانا در نوجوانی زمانی که تنها 14 ساله بوده ،اعتیاد به الکل داشته است ،به همین خاطر خانواده اش او را به مدرسه شبانه روزی فرستاده اند تا از اعتیاد به الکل پاک شود.

پس از فارغ التحصیلی از مدرسه عمویش به او گیتار نواختن را یاد داد و او بدون تعلل به نوشتن ترانه و اجرا در کلوپ های شبانه مشغول شد و درآن زمان القاب مختلفی از قبیل لیزی گرنت وپدیده را به او نسبت داده بودند. در سن 19 سالگی، در دانشگاه فوردهام واقع در نیویورک سیتی شروع به تحصیل در شاخه‌ای از فلسفه با عنوان متافیزیک کرد. وی در این باره می‌گوید: ((این پلی است میان شکاف خدا و علم. و این که چگونه تکنولوژی می‌تواند ما را به هم برای فهمیدن این که از کجا و چرا آمده‌ایم نزدیک کند))

شروع فعالیت حرفه ای لانا دل ری

اولین آلبوم لانا دل ری به نام بکش بکش در سال 2008 انتشار یافته و تنها 3 ترک داشته است پس از آن در سال 2010 دومین آلبوم وی به نام لانا دل ری شناخته شده با لیزی گرنت منتشر شد. این اولین آلبوم بلند و حرفه ای او بود. لانا درباره این آلبوم می‌گوید:  آگریوتیوب را تماشا کنید می‌بینید که هر 13 آهنگ این آلبوم میلیون‌ها بار دیده شده است. پس نمی‌توانیم بگوییم کسی این آهنگ‌ها را نشنیده است. آن‌ها آهنگ‌های بسیار خوبی هستند و همه کسانی که روی این آلبوم کار کرده‌اند به آن افتخار می‌کنند. پس از آن به صورت رسمی شناخته شد و قراردادی با استرینجر ریکورد بست و تک آهنگ بازی های رایانه ای را منتشر نمود، این آهنگ عملکرد موفقی داشت  و جایزه هایی  با عنوان های  چیز بزرگ بعدی در سال 2011 و بهترین آهنگ معاصر در سال 2012 را برای لانا به ارمغان آوردند.

پس از آن در سال 2012  قراردادی مشترک با اینتراسکوپ رکوردز و پالیدور امضا کرد و آلبوم زاده شدن برای مردن را منتشر نمود که لانا را به شهرت جهانی رساند. و در سپتامبر همان سال آلبوم دیگری تحت عنوان بهشت منتشر کرد که این آلبوم هم بسیار موفق و پرطرفدار بود.

در سال 2013 تک آهنگ جوان و زیبا برای فیلم گتسبی بزرگ با بازی لئوناردو دی‌کاپریو و کری مولیگان را نوشت و اجرا کرد ، این تک آهنگ فراموش نشدنی عنوان گرفت و در 100 آهنگ داغ بیلبورد در رتبه 22 قرار گرفت.

در سال 2015 آلبوم ماه عسل و در سال 2017 آلبوم شهوت برای زندگی را منتشر نمود که هر دو آلبوم بسیار موفق و پر فروش بودند، و برای آلبوم شهوت برای زندگی نامزد دریافت گرمی بهترین آلبوم پاپ وکال سال 2018 شد.

 

آهنگ اندوه تابستانی (معروف ترین آهنگ لانا)

ترک چهارم از آلبوم زاده شدن برای مرگ این آهنگ جزو ده آهنگ برتر کشورهای اروپایی چون اتریش، بلغارستان، آلمان، یونان، لوکزامبورگ و سوییس بود. و در سال 2012 بهترین آهنگ در کشورهای لهستان و اکراین شد. ریمیکس‌های ترپ و هاوس “اندوه تابستانی” به دل ری کمک کرد تا در جدول آهنگ‌های دنس کلاب ایالات متحده رکورد شکنی کند. در این جدول از تک‌آهنگ دل ری به عنوان افتاده‌ترین آهنگ نام برده شد. محتوای آهنگ روی یک زوج جوان تمرکز دارد که باهم لحظات خوشی دارند، قبل از اینکه به ناچار دست به خودکشی می‌زنند.

سبک هنری

موسیقی لانا ارجاعات بسیاری به فرهنگ دهه 50 و 60آمریکا دارد،لانا خود نیز چنین موضوعی را تائید کرده و در مصاحبه ای گفت: ((من حتی در دهه 50 به دنیا نیامده بودم اما احساس می‌کنم آن‌جا بودم))

 

افتخارات و جوایز لانا دل ری

2 جایزه بریت

2 جایزه موسیقی ام تی وی اروپا

1 جایزه ستلایت

9 جایزه جی ای اف اف ای

6 نامزدی گرمی

1 نامزدی گلدن گلوب

روابط عاشقانه لانا دل ری (لانا دل ری و همسرش)

لانا دل ری از سال 2011 با خواننده و ترانه سرای اسکاتلندی “بری جیمز نیل” رابطه عاشقانه  داشته است که در سال 2014 به پایان رسید قبل از آن نیز با استیون رتنز، تهیه کننده و خواننده سبک راک رابطه داشت . در سال های 2014 – 2015 باعکاس ایتالیایی و در سال 2017 با جی ایزی رپر مشهور قرار می گذاشته که این رابطه به علت خیانت جی ایزی به پایان رسید. لانا دل ری در حال حاضر همسرو یا پارتنری ندارد.

علت چاقی لانا دل ری

علت چاقی لانا دل ری

لانا دل ری ساعت های زیادی را در استودیوی ضبط خود سپری می کند،و زمانی که کار نمی کند با عزیزانش وقت می گذراند، با توجه به سبک زندگی کم تحرک او در طول قرنطینه کرونا این احتمال وجود دارد که این عوامل در افزایش وزن وی نقش داشته باشد.

 

سوالات متدوال

  • لانا دل ری کیست؟

الیزابت وولریج گرنت خواننده و ترانه سرای مشهور آمریکایی است.

  • سبک موسیقیایی لانا دل ری چگونه است؟

موسیقی لانا به دلیل پرداختن به موضوع های عاشقانه غم انگیز و نوستالژی بسیار مورد توجه است.

 

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

بیوگرافی بریتنی اسپیرز خواننده پاپ آمریکایی، ازدواج و طلاق با سام اصغری و اهنگ ها

بیوگرافی تیلور سوئیفت (Taylor Swift) خواننده آمریکایی، روابط و حواشی

امتیاز شما به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا