با ثبت نام در اپلیکیشن 100% بونوس و شارژ هدیهدریافت کنید
ورزشی

لژیونر های فوتبال ایران در سال 1402

لژیونر های فوتبال ایران در سال 1402

همانطور که لیگ های فوتبال در اروپا به روز های اخر خود نزدیک می شود مذاکره های باشگاه ها با بازیکن های مد نظرشان از مدت ها قبل اغاز شده است .

وبازیکنان فوتبال ایرانی که در اروپا بازی می کنند نیز درگیر این نقل و انتقالات هستند.

در ادامه با این لژیونر های فوتبال ایران بهتر اشنا می شویم

 

مهدی طارمی

مهدی طارمی

مهدی طارمی زاده 27 تیر 1371 در بوشهر است وفوتبالیست ایرانی در پست مهاجم است که برای باشگاه پورتو در لیگ برتر پرتغال و تیم ملی بازی می کند .

طارمی در رده ملی از 1394 دعوت به تیم ملی شد طارمی در دو فصل پیاپی  اقای گل لیگ برتر ایران در باشگاه پرسپولیس شد و سپس برای الغرافه قطر و ریواوه پرتغال هرکدام یک فصل بازی کرد و سپس به باشگاه پورتو پیوست در 2019 بهترین گلزن لیگ برتر پرتغال شد و باگلی که در سال 2020 در مقابل چلسی زد نامزد دریافت جایزه پوشکاش فیفا در سال 2021 شد در اخبار تازه ای 3 باشگاه الهلال ،الاهلی و النصرعلاقه به جذب مهدی طارمی ستاره گلزن باشگاه پرتو در تیم خود دارند و قرار دادی 5ساله با مبلغ 10 میلیون یورو اماده کرده اند.

اما به نظر می رسد مهدی طارمی علاقه ای به پیوستن به این تیم ها ندارد چون در شرایط کنونی در رادار میلان و روسونری قرار دارد تا این بازیکن را جایگزین زلاتان کندو طبق گزارشاتی طارمی از سوی باشگاه های منچستر یونایتد و میلان مورد توجه قرار گرفته است.

 

سردار ازمون

سردار ازمون

سردار ازمون زاده 11 دی 1373فوتبالیست ایرانی است که در پست مهاجم برای تیم ملی ایران و بایرلورکوزن بازی می کنداو سابقه بازی در باشگاه های سپاهان ،روستوف ، روبین کازان و زنیت سن پترزبورگ و بایر لور کوزن را دارد همچنین در تمامی رده های سنی تیم ملی به میدان رفته است سردار قهرمان لیگ برتر ایران در سال 1390 در باشگاه سپاهان و همچنین قهرمان و نایب قهرمان در 2015 و 2018لیگ برتر روسیه شد در اخبار جدیدی که از رسانه ها منتشر شده است او بعد از بازی مقابل قرقیزستان دچار مصدومیت شده است ووضعیتش برای مسابقه با ازبکستان مشخص نیست.

 

علیرضا جهانبخش

علیرضا جهانبخش

علیرضا جهانبخش زاده 20 مرداد 1372 فوتبالیست ایرانی است که هم اکنون برای باشگاه فاینورد و تیم ملی در پست هافبک هجومی بازی می کند او فوتبال حرفه ای خود را از داماش گیلان اغاز کرد و قهرمان لیگ ازادگان شد و بعد از حضور در لیگ برتر دومین گلزن برتر جوان با ده گل در دو فصل با 19 سال شد .

جهانبخش بعد از جدایی از برایتون هوو البیون لیگ برتر انگلستان  به لیگ هلند بازگشت او به عنوان دومین استعداد برتر لیگ و همچنین نخستین بازیکن ایرانی لقب گرفت که در لیگ اروپایی موفق شد عنوان اقای گلی را بدست بیاورد.

 او در سه جام جهانی اخیر فوتبال به عنوان کاپیتان تیم ملی حضور داشته است.

 

سامان قدوس

سامان قدوس

سامان قدوس زاده 6 ستامبر 1993 بازیکن فوتبال ایرانی-سوئدی است ودر پست هافبک هوجومی برای باشگاه برنتفورد در لیگ برتر انگلیس بازی می کند او در شهریور سال 1396 توس کارلوس کی روش به تیم ملی ایران دعوت شد او از سوی تیم ملی سوئد نیز دعوت شد اما نپذیرفت.اخبار جدید از سامان قدوس نشان می دهد که او از هفته ها پیش از تیم برنتفورد جدا شده است و درصدد پیوستن به یک تیم یونانی است که مبلغی بیش از یک میلیون یورو پیشنهاد داده است.

 

علی علیپور

علی علیپور

علی علیپور زاده 20 ابان 1374فوتبالیست ایرانی است که درپست مهاجم برای باشگاه فوتبال ژیل ویسنته بازی می کند

علیپور در باشگاه پرسپولیس در سال 1396 اقای گل لیگ برتر ایران شدو در 28 اردیبهشت 1401 به باشگاه ژیل ویسنته پرتغال پیوست او در اولین بازی خود در این تیم توانست گل  3امتیاز ی برای تیمش به ثمر برساند.

او نخستین بار توسط کارلوس کی روش به تیم ملی فراخوانده شد و اولین بازی خود را در برابر سیرالئون انجام داد.

 

امیر حسین حسین زاده

امیر حسین حسین زاده

امیرحسین حسین زاده زاده 9 ابانه 1379 فوتبالیست ایرانی است که در پست وینگر و هافبک هجومی برای باشگاه فوتبال رویال شارلوا بازی می کند.

او ابتدا در تیم سایپا بازی می کردو پس از نقل انتقالاتی با قرار دادی دوساله به استقلال پیوست و بعد از ان به لیگ برتر بلژیک وتیم شارلوا پیوست.

 

شهاب زاهدی

شهاب زاهدی

شهاب زاهدی زاده 27 مرداد 1374 فوتبالیست ایرانی است که در پست مهاجم برای باشگاه فوتبال پوشکاش اکادمیا در لیگ دسته اول فوتبال مجارستان بازی می کند .

اوبعد از بازی در تیم پرسپولیس در سال 2017 تصمیم گرفت به اروپا برود و به تیم وستما نایا در لیگ ایسلند پیوست او عملکرد خوبی را دراین تیم به نمایش گذاشت و باتیم وستمانایا قهرمان جام حذفی و نایب قهرمان سوپر کاپ ایسلند شد .

و مورد توجه تیم سوون سامسونگ قرارگرفت  و در سال 2019  به این تیم پیوست اما این تیم بعد  از اطلاع از محرومیت گذشته اش به علت دوپینگ قرارداد خودرا بااو فسخ کردند .زاهدی در سال 2021 به تیم زوریا لوهانسک انتقال یافت.

او اولین بار توسط دراگان اسکوچیچ به تیم ملی دعوت شد.

 

علی قلی زاده

علی قلی زاده

علی قلی زاده زاده 20 اسفند 1374 فوتبالیست ایرانی است که در پست مهاجم برای باشگاه قاسم پاشا به صورت قرضی از تیم رویال شارلوا بازی می کند.

او همچنین سابقه بازی برای تیم ملی فوتبال جوانان و نوجوانان ایران را دارد.

 

کریم انصاری فرد

کریم انصاری فرد

کریم انصاری فرد زاده 14 فروردین 1369 فوتبالیست ایرانی  که در پست مهاجم در تیم اومانیا در قبرس بازی می کند.

او در تیم سایپا توسط علی دایی پذیرفته شد  و 131 باز ی رسمی درلیگ خلیج فارس انجام داد .

او پس از درخشش در تیم سایپا در سال 2012 به پرسپولیس پیوست او اولین هت تریک خودرا به عنوان بازیکن پرسپولیس در برابر پیکان تهران انجام داد .و بعد از ان در باشگاه های تراکتور اوساسونا پانیونیوس المپیاکوس ناتینگهام فارست  السیلسیه و اومانیا بازی کرد .

کریم انصاری فرداز جمله بازیکنانی است که در تمام رده های تیم ملی بازی کرده است .

 

احسان حاج صفی

احسان حاج صفی

احسان حاج صفی زاده 6 اسفند 1368 در کاشان فوتبالیست ایرانی است که در تیم آ.ا.ک اتن و تیم ملی ایران به عنوان کاپیتان بازی می کند او سابقه 3 دوره بازی درجام جهانی را داشته  و همچنین 3 دوره جام ملت های اسیا را درکارنامه خود دارد. و در باشگاه های سپاهان  ، تراکتور، اف اس وی فرانکفورت ، پانیونیوس ، المپیاکوس، بازی کرده است .

 

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی سید جلال حسینی فوتبالیست، زندگی شخصی و سوابق ورزشی و همسر

بیوگرافی امید ابراهیمی فوتبالیست، زندگی خصوصی و همسر

بیوگرافی علیرضا بیرانوند، گرفتن پنالتی رونالدو و رکورد جهانی پرتاب دست،قد و سن

بیوگرافی وریا غفوری چگوارای ایران، سابقه ورزشی و زندگی شخصی و همسر

امتیاز شما به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا