با ثبت نام در اپلیکیشن 100% بونوس و شارژ هدیهدریافت کنید
بیوگرافی

بیوگرافی تمام مجریان بی بی سی فارسی (زن و مرد)، اسامی و عکس

بیوگرافی تمام مجریان بی بی سی فارسی (زن و مرد)، اسامی و عکس

شبکه تلویزیونی بی بی سی فارسی یکی از اصلی ترین بخش های تلویزیون بی بی سی می باشد که در ایران نیز مخاطبین بسیاری را دارا بوده است. این شبکه که توسط روح الله زم به عنوان آیت الله بی بی سی نیز معرفی شده است در طی سال ها فعالیت خود با انتقادهای بسیاری روبرو شده و بسیاری آن را به عنوان لابی ایران در جوامع اروپایی معرفی می کنند. این شبکه فعالیت خود را از سال 2009 و با انتخاب جنجالی 88 آغاز نمود و از همان روز اول با تشویق مردم نسبت به شرکت در انتخابات شایعه های بسیاری را ایجاد کرد. شاهین نجفی از چهره های برتر اعتراضات در ایران چندین بار به صراحت اعلام کرده است که بی بی سی یکی از بخش های جمهوری اسلامی بوده و نباید به آن خیلی اعتماد نمود.

جمال الدین موسوی Jamaluddin Mousavi

جمال الدین موسوی Jamaluddin Mousavi

یکی از محبوب ترین و به گفته بسیاری با تجربه ترین مجری های شبکه بی بی سی که فعالیت خود را ابتدا به عنوان مجری بخش افغانستان آغاز نمود و سپس به دیگر بخش های این شبکه نیز منتقل شد. جمال الدین موسوی را بسیاری به عنوان یکی از چهره های برتر بی بی سی معرفی می کنند که توانسته با تسلط خود به زبان فارسی و انگلیسی مصاحبه های بسیار جنجالی را انجام داده و به عنوان یکی از شناخته شده ترین افراد در این مجموعه معرفی شود. او پیش از اینکه به عنوان مجری در این شبکه فعالیت خود را آغاز کند به عنوان خبرنگار شروع به فعالیت کرد ولی در طی چند سال اخیر و بعد از مهاجرت به انگلستان حیطه فعالیت جدیدی را انتخاب نمود. مهم ترین برنامه هایی که او در آن حضور پیدا کرده است صفحه دو و شصت دقیقه می باشد و در برخی از مواقع نیز در بخش ورزشی نیز فعالیت کرده است.

رعنا رحیم پور Rana Rahimpour

رعنا رحیم پور Rana Rahimpour

رعنا رحیم پور روزنامه نگار و مجری شناخته شده شبکه فارسی بی بی سی در 19 دی ماه سال 1361 در پایتخت ایران به دنیا آمده و دارای مدرک کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی و کارشناسی ارشد حسابداری می باشد. رعنا در سال 1386 تصمیم می گیرد تا از ایران مهاجرت کند و در تلویزیون ماهواره ای بی بی سی مشغول به کار شود. رعنا سالها قبل ازدواج کرده و صاحب دو فرزند می باشد که در کنار فعالیت های کاری خود از زندگی آرام و بی حاشیه ای نیز برخوردار می باشد. یکی از معروف ترین مصاحبه هایی که با مجری گری رعنا رحیم پور برگزار شد ، در سال 1397 بود که موضوع این برنامه در مورد چهلمین سالگرد انقلاب ایران بوده و مصاحبه ای با جان سیمپسون داشته است. رعنا در خلال اتفاقات بعد از مرگ مهسا امینی تصمیم گرفت از این شبکه خداحافظی کرده و اعلام کرد دیگر مجری گری نمی کند. این مسئله که باعث خوشحالی ایرانی ها روبرو شد بعد از مدتی و با فروکش شدن اعتراضات به حالت عادی بازگشت و رعنا با لباسی شبیه به پیراهن سپاه به بی بی سی بازگشت

علی همدانی Ali Hamedani

علی همدانی Ali Hamedani

علی همدانی در 13 اردیبهشت ماه سال هزار و سیصد و شصت و چهار در شهر تهران به دنیا آمده و از فعال ترین مجریان ایرانی به حساب می آید ، او خبرنگار و مجری شبکه بی بی سی فارسی است که کار خود را با برنامه زیگزاگ رادیوی فارسی بی بی سی شروع کرد و پس از مدتی در برنامه های نوبت شما و امروزی ها به صورت حضوری به اجرا پرداخت. علی همدانی زمانیکه در ایران بود و برای بی بی سی فعالیت می کرد توسط ماموران وزارت اطلاعات احضار و به جرم جاسوسی برای سفارت بریتانیا دستگیر شد و در زمان انتخابات با فشارهای شدید دولت ج ا از ایران خارج و به لندن مهاجرت کرد.

ترانه فتحعلیان Taraneh Fathalian

ترانه فتحعلیان Taraneh Fathalian

ترانه فتحعلیان یکی از جوان ترین خبرنگاران بخش خبر شبکه بی بی سی فارسی است که بیشتر با حجاب کامل دیده شده و فعالیت بسیاری در راستای حفظ منافع جمهوری اسلامی انجام می دهد. او که نماینده جمعیت امام علی در سازمان ملل می باشد یکی از لابی های اصلی حکومت در مجامع بین المللی لقب گرفته است. او بعد از سال 1400 و با بیرون آمدن عکس بی حجابی تصمیم گرفت در این شبکه نیز بدون حجاب حاضر شود که همین مسئله نیز سبب شد بسیاری او را به عنوان یک عرزشی در حال تغییر معرفی کنند.

مریم زهدی Maryam Zahedi 

مریم زهدی Maryam Zahedi

مریم زهدی در شانزدهم تیر ماه سال 1352 در یکی از شهرهای ایران به دنیا آمده و به روزنامه نگاری ، نویسندگی و صداپیشگی مشغول می باشد. مریم زمانیکه متوجه شد نمی تواند در ایران به علت سانسورهای بیش از حد فعالیت داشته باشد ، ایران را به مقصد لندن ترک کرده و فعالیت های خود را از نو آغاز می کند. از برنامه های مختلفی که با مجری گری او در شبکه بی بی سی دیده شده است ، می توان به نوبت شما ، تماشا و دیدبان اشاره کرد. علاوه بر فعالیت های ذکر شده مریم زهدی تا به امروز چندین کتاب نوشته است که در ایران کتاب اولش به نام ممنوعه با ماست در سال 1383 به چاپ رسید.

ناجیه غلامی Najieh Gholami

ناجیه غلامی Najieh Gholami

ناجیه غلامی از چهره های شناخته شده و معروف در شبکه بی بی سی فارسی است که در دهم دی ماه سال 1360 در افغانستان به دنیا آمده و از دانشگاه بیرکبک فارغ التحصیل شده است. ناجیه از مجریان بخش خبری می باشد که با چهره و صدای دلنشینی که دارد بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد.  این مجری که بیشتر با موهای کوتاه خود شناخته می شود همراه با جمال الدین از اولین مجریان این شبکه بود که بیشتر به دلیل تسلط در مصاحبه ها و تسلط به زبان فارسی شناخته می شود. ناجیه را بسیاری به عنوان بهترین مجری فارسی زبان در این شبکه معرفی می کنند..

پریزاد نوبخت Parizad Nobakht

پریزاد نوبخت Parizad Nobakht

پریزاد نوبخت در سی ام اردیبهشت ماه سال 1362 در شهر تهران به دنیا آمده و دارای مدرک دکتری علوم سیاسی از دانشگاه نیویورک است که علاوه بر گویندگی ، کار مجسمه سازی و طراحی تابلوهای نقاشی را نیز انجام می دهد. پریزاد در برنامه 60 دقیقه فعالیت می کند و بعد از اتفاقات سال 1400 به بخش مجری گری نیز انتقال پیدا کرده است. او بیشتر به دلیل ضعف در مصاحبه ها شناخته می شود به همین دلیل کمتر با افراد مشهور صحبت می کند.

پوریا ماهرویان Pouria Mahrouyan

پوریا ماهرویان Pouria Mahrouyan

پوریا ماهرویان از مجریان شناخته شده شبکه بی بی سی فارسی است که مصاحبات زیادی با افراد مختلفی داشته و آخرین مصاحبه ای که با مجری گری او دیده می شود مربوط به مصاحبه  و گفت و گو پوریا ماهرویان با عباس بختیاری می باشد که از اتفاقاتی که بعد از انقلاب ج ا برایش رخ داده صحبت می کند. او زمانی که در ایران حضور داشت مدتی نیز با شبکه چهار سیما همکاری می کرد که همین مسئله نیز شایعه های زیادی را در مورد او ایجاد کرده است.

 بهزاد بلور Behzad Bolour

 بهزاد بلور Behzad Bolour

بهزاد بلور فروشان که همه او را با نام بهزاد بلور به یاد دارند ، یکی از معروف ترین افراد شبکه بی بی سی می باشد که از سردبیران و تهیه کنندگان بزرگ این شبکه می باشد که او را با برنامه بلور بنفش که تهیه کننده این برنامه نیز می باشد ، می شناسیم. بهزاددر سوم فروردین سال 1344 در تهران به دنیا آمده و از سال 1369 با شبکه بی بی سی همککاری می کند که از دیگر برنامه های معروف او می توان به در آسودگی مخلوق ، تاریخ بوسه و ایفای نقش اشاره کرد. بهزاد به طراحی لباس نیز علاقه بسیاری دارد و از استایل های خاص و کلاه های متنوع او می توان به آسانی به این علاقه پی برد.

بهنام کلباسی Bahman Kalbasi

بهنام کلباسی Bahman Kalbasi

بهنام کلباسی مجری موفق و با تجربه تلویزیون ماهواره ای بی بی سی فارسی است که بارها او را از این شبکه در حال گویندگی دیده ایم که به بحث و گفتگو با کارشناسان مختلف می پردازد. او که ابتدا به دلیل حمایت از همجنس گرایان مشهور شد در نیویورک فعالیت می کند و از چهره های پر نفوذ این شبکه به حساب می آید. او که رابطه بسیار خوبی با نایاک دارد از حامی های جمهوری اسلامی به حساب می آید و توانسته در برخی از مصاحبه های به شدت از سران حکومت حمایت کند. صحبت ها و حمایت های کلباسی از جمهوری اسلامی به حدی مشهود می باشد که در بسیاری از اعتراضات او را اخراج کرده و لقب عرزشی را به او داده اند.

پوریا ژافره Pourya Zhafere

پوریا ژافره Pourya Zhafere

پوریا ژافره از خبرنگاران و مجریان ورزشی شبکه بی بی سی فارسی می باشد که گزارش های ورزشی بسیاری را تا به امروز تهیه کرده و از این شبکه پخش شده است. پوریا علاقه زیادی به فوتبال دارد و مصاحبه های مختلفی را نیز در این زمینه تدارک دیده و همه آنها از این تلویزیون ماهواره ای دیده شده است. اوج انتقادات به او زمانی که به قطر سفر کرد و هیچ عکس العملی در مورد اعتراضات داخل ایران از خود نشان نداد.

 

 

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

بیوگرافی تمام مجریان ایران اینترنشنال، اسامی و عکس

بیوگرافی تمام مجریان من و تو + اسامی و عکس

امتیاز شما به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا