با ثبت نام در اپلیکیشن 100% بونوس و شارژ هدیهدریافت کنید
سرگرمی

تاتو گوزن نماد چیست؟ طرح خام گوزن برای زنان و مردان

تاتو گوزن نماد چیست؟ طرح خام گوزن برای زنان و مردان

اگر شما هم می خواهید تاتو گوزن را بر روی بدن خود انجام دهید اما معنی و مفهوم آن را نمی دانید این مقاله را تا انتها دنبال کنید در این مقاله ما قصد داریم شما را با معنی و مفهوم این طرح زیبای تاتو به همراه انواع  مختلف این تاتو (تاتو گوزن و جمجمه +تاتو گوزن وعقاب و …)و مفهوم آن در فرهنگ های مختلف+عکس طرح های تاتو گوزن بیشتر آشنا کنیم .

 

طرح تاتو گوزن نماد چیست و چه مفهومی دارد؟

از گذشته تا کنون نماد گوزن در تمامی فرهنگ های دنیا وجود داشته است و در هر فرهنگ این طرح یک نماد و مفهوم خاص دارد اگر به تاریخ و هنر کشور های مختلف نگاهی داشته باشیم می توانیم نماد گوزن را در اشعار نقاشی ها و فرهنگ های مصریان ، ایرانیان هیتی ها ، غربی ها و .. به وفور ببینیم امروزه طرح گوزن به یکی از محبوب ترین طرح های تاتو تبدیل شده است و با اندازه ها و طرح های مختلف این طرح انجام می شود که با توجه به متغیر بودن طرح ها معانی این طرح هم متفاوت می شود اما در کل معنی اصلی این طرح ب صورت عام به معنای مادر  طبیعت و قدرت و توانایی طبیعی ، مردانگی و زندگی است .

تاتو گوزن نماد چیست؟ طرح خام گوزن برای زنان و مردان

طرح تاتو گوزن در فرهنگ های مختلف نماد چه چیزی می باشد ؟

در ایران باستان طرح گوزن به معنای مردانگی و شجاعت در شکار و عشق خالص به معشوق است شما می توانید نماد گوز را به وفور در طرح های نقاشی ایرانی و در شعر های ایران قدیم پیدا کنید در کشور های آسیای شرقی مانند کشور ژاپن طرح گوزن به معنای مادر طبیعت و قدرت طبیعت است این طرح در کشور چین به معنی طول عمر ، مردانگی و فراوانی است و درکشور های اروپایی گوزن را نمادی از نجیب بودن قدرت و آرامش می دانند طرح گوزن در میان سرخپوستان آمریکایی معنی خورشید و بی نهایت بودن جهان را می دهد و در قرون وسطا این طرح به معنی قدرت و عدالت شناخته می شده است .

 

طرح تاتو گوزن در مردان

تاتو طرح گوزن یک تاتو مردانه محسوب می شود و در میان مردان طرفداران بیشتری دارد برای مردان این تاتو نشانه ای از قدرت و مردانگی آن ها محسوب می شود و معمولا در بازو ها و پشت بدن این تاتو را ترسیم می کنند .

تاتو گوزن نماد چیست؟ طرح خام گوزن برای زنان و مردان

طرح تاتو گوزن در میان زنان

طرح تاتو گوزن در میان خانم ها طرفدران کمتری دارد اما امروز جنسیت در تاتو معنایی ندارد و خانم ها نیز این طرح را استفاده می کنند برای زنان این طرح به معنی ترس ، لطافت ، زیبایی و نجیب بودن معنی می شود .

تاتو گوزن نماد چیست؟ طرح خام گوزن برای زنان و مردان

تاتو گوزن مینیمال

در گذشته هرچقدر یک طرح تاتو بزرگتر بود زیبایی آن بیشتر بود و افراد همیشه طرح های بزرگ ر برای تاتو زدن انتخاب می کردند یکی از این طرح های بزرگ طرح گوزن بود که با اندازه های بزرگ زده می شد اما امروزه تاتو ها به شکل های کوچک ترند هستند و علاقمندان به طرح تاتو گوزن می توانند این طرح را با اندازه کوچک تر ومینیمال بزنند .

تاتو گوزن نماد چیست؟ طرح خام گوزن برای زنان و مردان

طرح تاتو گوزن روی کدام نواحی بدن زده می شود ؟

از این طرح می توان روی تمامی قسمت های بدن استفاده نمود اما بعضی نقاط هستند که این طرح روی آن ها نما و زیبایی بیشتری دارد به طور مثال :

تاتو گوزن نماد چیست؟ طرح خام گوزن برای زنان و مردان

طرح تاتو وزن روی ساعد دست

از نقاطی که طرح های مختلف تاتو روی آن بسیار زیبا دیده ی شوندساعد  دست ها می باشند اگر علاقه دارید تا تاتو شما در معرض دید خود و دیگران باشد زدن تاتو روی دست ها بسیار انتخاب خوبی است طرح گوزن نیز روی دست ها جلوه بسیار زیبایی دارد.

تاتو گوزن نماد چیست؟ طرح خام گوزن برای زنان و مردان

طرح تاتو گوزن روی پاها

اگر علاقمند هستید تاتو گوزن را بزنید و اندازه بزرگی در نظر دارید اما نمی خواهید این تاتو زیاد در معرض دید باشد زدن این تاتو روی پا ها گزینه بسیار خوبی می باشد .

 

طرح تاتو گوزن روی انگشت دست

اگر می خواهید طرح تاتو گوزن را به صورت مینیمال و کوچک بزنید زدن این تاو بر روی انگشتان دست انتخاب بسیار خوبی است زیرا هم در معرض دید است و هم جلوه خوبی دارد .

طرح تاتو گوزن پشت دست

اگر علاقه دارید تا تاتو شما همیشه در دید خودتان و دیگران باشد پشت دست ها یکی از نقاط مناسب برای زدن تاتو گون می باشد که می توانید به صورت بزرگ یا کوچک در این ناحیه تاتو کنید .

طرح تاتو گوزن پشت گردن

یکی از نقاطی که جدیدا برای زدن تاتو گوزن مورد توجه مخصوصا خانم ها قرار گرفته است زدن تاتو گوزن به صورت کوچک پشت گردن می باشد اگر علاقه به تاتو های کوچک و مینیمال دارید و دوست ندارید تاتو خود را مدام ببینید پشت گردن محل مناسبی برای تاتو زدن شما می باشد .

طرح تاتو جمجمه گوزن به چه معناست؟

یکی از طرح هایی که معنی تاتو گوزن را تغییر می دهد طرح تاتو گوزن به صورت جمجمه می باشد این طرح کمی خشن بوده و در مردان بیشتر استفاده می شود این طرح به معنی طول عمر و تعادل بین مرگ و زندگی است و به دنیای بعد از مرگ نیز اشاره دارد .

تاتو گوزن نماد چیست؟ طرح خام گوزن برای زنان و مردان

معنی تاتو گوزن و مثلث

یکی از طرح هایی که بسیار ترند و محبوب است طرح تاتو گوزن و مثلث می باشد این طرح تاتو جزو تاتو های مینیمال محسوب می شود و طرفداران بسیاری دارد معنی این تاتو هماهنگی و نوعی کارما در زندگی می باشد .

تاتو گوزن نماد چیست؟ طرح خام گوزن برای زنان و مردان

معنی تاتو گوزن و عقاب

با محبوبیت روز افزون تاتو زدن در دنیا بسیاری از طرح ها توسط تاتو آرتیست ها با یکدیگر ترکیب می شوند تا علاوه بر زیبایی بیشتر و ایجاد تنوع در طرح ها معانی جدیدی نیز خلق شوند یکی از این طرح ها ترکیب دو طرح گوزن و عقاب می باشد این  طرح به معنی آزادی در زندگی است .

 

سوالات متداول

  • تاتو گوزن به چه معناست ؟

تاتو گوزن به معنی مادر طبیعت و مردانگی می باشد و همچنین نمادی از زندگی است .

  • تاتو گوزن معمولا در کدام از ناحه های بدن زده می شود؟

این طرح بیشتر روی پا ها انگشتان و ساعد دست ها زده می شود .

  • آیا تاتو گوزن طرحی مردانه است؟

این طرح بیشتر مورد علاقه مردان بوده اما امروزه مورد توجه زنان نیز قرار گرفته است .

 

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

معنی طرح تاتو سیم خاردار برای زنان و مردان + طرح خام

معنی تاتو طرح پروانه برای زنان و مردان + طرح خام

معنی تاتو تیرکمان برای زنان و مردان + طرح خام

امتیاز شما به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا