با ثبت نام در اپلیکیشن 100% بونوس و شارژ هدیهدریافت کنید
سبک زندگی

شستشوی مقعدی برای رابطه +عکس دوش مقعدی

شستشوی مقعدی برای رابطه +عکس دوش مقعدی

رابطه جنسی مقعدی یک عمل جنسی رایج در بین جنسیت های مختلف (حتی جامعه LGBT هم این فعالیت جنسی را دنبال می کنند) است. تمیز کردن قبل و بعد از رابطه جنسی مقعدی می تواند به همه طرفین کمک کند که احساس راحتی بیشتری داشته باشند و کمتر در معرض مشکلت ناشی از این رابطه قرار بگیرند. شستشوی مقعد ممکن است از گسترش عفونت های جنسی نیز جلوگیری کند.

شستشوی مقعدی برای رابطه

چند درصد از افراد رابطه مقعدی را تجربه کرده اند؟

سکس مقعدی یک عمل جنسی است که شامل قرار دادن آلت تناسلی، انگشتان یا یک جسم دیگر مانند ویبراتور برای لذت جنسی در مقعد است. یک مطالعه در سال 2007 نشان داد که یک سوم از مردان و زنان، رابطه جنسی مقعدی داشته اند. مطالعه ای دیگر در سال 2009 نشان داد که 19 تا 32 درصد از زنان در 6 تا 12 ماه گذشته رابطه مقعدی داشته اند.

اگرچه رابطه جنسی مقعدی یک فعالیت جنسی نسبتاً رایج است، اما مهم است که مردم از بهترین شیوه های رابطه جنسی مقعدی و چگونگی کاهش خطر ابتلا به عفونت آگاه باشند. با این حال، بهترین راه برای جلوگیری از عفونت استفاده از کاندوم است. در این مقاله نحوه تمیز کردن مقعد قبل و بعد از رابطه جنسی و نحوه جلوگیری از عفونت را با شما صحبت خواهیم کرد.

چند درصد از افراد رابطه مقعدی را تجربه کرده اند؟

نحوه تمیز کردن مقعد پیش از رابطه جنسی

برخی از افراد ممکن است قبل از رابطه جنسی مقعدی، داخل مقعد خود را در حمام تمیز کنند. این دست از افراد می توانند مقعد را با دستمال مرطوب پاک کنند تا اطمینان حاصل شود که مدفوع اضافه وجود ندارد.

 

یک رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند به سفت و منظم بودن دفع مدفوع کمک کند. دفع منظم مدفوع به تمیز نگه داشتن مقعد کمک می کند و خطر مواجهه با مدفوع در طول رابطه جنسی مقعدی را کاهش می دهد. تحقیقات صورت گرفته بر روی روابط جنسی مقعدی نشان داده است که شستشوی مقعد از اصلی ترین موارد کمک کننده به یک سکس خوب می باشد.

نحوه تمیز کردن مقعد پیش از رابطه جنسی

شستن داخل مقعد با آب

از آنجایی که تمیز کردن مقعد فعالیت بسیار مهمی است، برخی از افراد ممکن است دوش مقعد را نیز در نظر بگیرند. این کار شامل وارد کردن آب به رکتوم و مقعد برای تمیز کردن آن است که می تواند به احساس راحتی بیشتر در رابطه جنسی مقعدی کمک کند.

کسانی که رابطه مقعدی طولانی مدت را تجربه کرده اند بر این باور هستند که دوش گرفتن ایده خوبی نمی باشد! زیرا می تواند به پوشش کناره مقعد آسیب برساند که همین مسئله باعث مشکلات حرکت روده شده و خطر عفونت را افزایش دهد.

اگرچه داخل کردن آب خطر مواجهه با مدفوع و باکتری هایی را که در حین رابطه جنسی ذخیره می کند کاهش می دهد، اما خطر ابتلا به عفونت مقاربتی را کاهش نمی دهد. استفاده از مایع صحیح مانند محلول نمکی نیز ضروری است، اگرچه استفاده از آب لوله کشی برای داخل کردن آب به داخل مقعد هم گاهی اوقات اشکالی ندارد. همیشه از آب ولرم استفاده کنید، زیرا آب داغ نیز می تواند باعث آسیب شود.

شستن داخل مقعد با آب

تنقیه

برخی افراد ممکن است تنقیه را ترجیح دهند. این کار که از نظر پزشکی یکی از بهترین روش ها برای تخلیه مدفوع می باشد روده را کامل خالی می کند اما شامل وارد کردن مایع به روده بزرگ می شود. به طور معمول، پزشکان تنقیه را برای شرایط پزشکی خاص تجویز می کنند.

 

با این حال، کیت های تنقیه خانگی نیز امروزه در دسترس هستند. پیش از اینکه از این کیت ها استفاده کنید باید دستورالعمل ها را به دقت مطالعه کرده و بر اساس آن پیش بروید. هیچ محلولی را به کیت اضافه نکرده یا آب بیشتری از مقدار توصیه شده را وارد مقعد خود نکنید. از آب لوله کشی ولرم یا محلول نمکی همراه با کیت تنقیه استفاده کنید.

همچنین یک مقاله در سال 2014 این نگرانی را که تنقیه ممکن است خطر عفونت را افزایش دهد، بررسی کرد. با این حال، انجام یک تنقیه غیر مضر را برای استفاده در رابطه جنسی مقعدی نیز توصیه می کند.

تنقیه

اهمیت تمیز کردن مقعد

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) اعلام می کند اگر یکی از زوجین HIV داشته باشد و از کاندوم استفاده نکند رابطه جنسی مقعدی بالاترین خطر ابتلا و انتقال اچ آی وی و ایدز را دارد.

فرد پذیرنده ممکن است در معرض خطر باشد زیرا پوشش داخل مقعد بسیار نازک است، همین مسئله نیز به این معنی است که HIV می تواند وارد شود. از آنجایی که HIV می تواند از طریق مجرای ادرار یا بریدگی یا خراش روی آلت تناسلی وارد بدن شود شریک جنسی شما نیز ممکن است در معرض خطر باشد.

هنگام انجام رابطه جنسی مقعدی همیشه از کاندوم استفاده کنید.

رابطه مقعدی بدون کاندوم ممکن است باعث گسترش سایر عفونت ها مانند اشریشیا کلی (E. coli)، سالمونلا و ژیاردیازیس شود. پاکسازی قبل و بعد از رابطه جنسی مقعدی از گسترش عفونت های مقاربتی (STIs) جلوگیری نمی کند. با این حال ممکن است قرار گرفتن در معرض باکتری های خطرناک و برخی انگل ها را کاهش دهد. احساس تمیزی قبل از رابطه جنسی مقعدی همچنین می تواند به همه طرفین کمک کند تا از این تجربه لذت ببرند.

اهمیت تمیز کردن مقعد

تمیز کردن آلت تناسلی یا هر جسم دیگر

تمیز کردن آلت تناسلی از گسترش عفونت جلوگیری نمی کند. با این حال، تمیز کردن اسباب‌بازی‌های جنسی و سایر اشیاء که وارد مقعد می شود می‌تواند خطر گسترش برخی باکتری‌ها را کاهش دهد.

در حالی که برخی از مربیان جنسی نشان می‌دهند که تمیز کردن اسباب‌بازی‌های جنسی ممکن است گسترش عفونت را در زمانی که یک فرد از اسباب‌بازی‌های جنسی مشابه با چندین شریک استفاده می‌کند را به حداقل برساند ولی  برخی تحقیقات این ادعا را تضعیف می‌کند.

 

تحقیقی جامع بر روی بانوانی که ویروس hpv داشتند صورت گرفت و نشان داد تمیز کردن اسباب بازی های جنسی خیلی نمی تواند سبب شود این ویروس از روی این ابزار جنسی پاک شوند. نتایج نشان داد که در برخی موارد،HPV  حتی 24 ساعت بعد نیز همچنان روی ویبراتور وجود داشت.

 

این تحقیق نشان می‌دهد که اسباب‌بازی‌های جنسی می‌توانند حامل باکتری‌ها و گسترش عفونت‌ها باشند. مهم ترین خطر ممکن است زمانی باشد که یک فرد از یک اسباب بازی جنسی مشابه با افراد مختلف در طول یک جلسه جنسی یا در یک بازه زمانی کوتاه استفاده کند. تمیز کردن اسباب بازی های جنسی ممکن است برخی از باکتری ها را از بین ببرد. روش های تمیز کردن مناسب به نوع اسباب بازی جنسی بستگی دارد:

 

اسباب بازی های جنسی شیشه ای و فولادی ضد زنگ: با آب و صابون تمیز کنید.

 

اسباب بازی های جنسی از جنس پلاستیک سخت: با دستمال های ضد باکتری پاک کنید یا با صابون آنتی باکتریال بشویید.

 

اسباب بازی های جنسی سیلیکونی: 5 تا 10 دقیقه بجوشانید یا در ماشین ظرفشویی بشویید. صابون یا دستمال های ضد باکتری نیز می توانند سیلیکون را تمیز کنند.

 

اسباب بازی های برقی: اسباب بازی را از برق بکشید و طبق دستورالعمل سازنده تمیز کنید. مطمئن شوید که سیم یا هر قسمت الکتریکی را در آب فرو نبرید. قبل از استفاده مجدد، اجازه دهید اسباب بازی کاملاً خشک شود.

 

حتماً تمام قسمت‌ها، از جمله ملحقات پارچه‌ای را بشویید. به عنوان مثال، اگر برچسب نشان می دهد که این کار ایمن است، می توانید دستبند پارچه ای را در ماشین لباسشویی بشویید.

 

هر اسباب بازی را بعد از استفاده تمیز کنید و از نگهداری اسباب بازی های کثیف خودداری کنید، زیرا این کار باعث رشد باکتری ها می شود.

 

استفاده از کاندوم روی بسیاری از اسباب بازی های جنسی بی خطر است و نیاز به تمیز کردن و خطر گسترش عفونت ها را کاهش می دهد.

 

در دوران بارداری چگونه رابطه داشته باشیم؟

تری سام چیست؟ رابطه سه نفره ضرر دارد؟

رابطه مقعدی در دوران پریودی ، رابطه از پشت قاعدگی

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا