با ثبت نام در اپلیکیشن 100% بونوس و شارژ هدیهدریافت کنید
بیوگرافی

بیوگرافی شهناز تهرانی بازیگر، رقاص و خواننده، زندگی خصوصی و ازدواج ها

بیوگرافی شهناز تهرانی بازیگر، رقاص و خواننده، زندگی خصوصی و ازدواج ها

شهناز تهرانی یکی از هنرپیشه های خیلی جنجالی قبل از انقلاب به حساب میاد که بیشتر به خاطر بازی در نقش لیلا ( دختر کدخدا) در فیلم های صمد به کارگردانی پرویز صیاد , و همچنین رقصاص حرفه ای بودن بسیار محبوب شد . در ادامه با زندگی شخصی این بازیگر و حاشیه های او (مهاجرت اجباری بعد از انقلاب ، اخراج از کشور آمریکاو بارداری ناخواسته و ازدواج های ناموفق او) بیشتر آشنا می شویم .

جدول اطلاعات

نام و نام خانوادگی شهناز تهرانی
محل تولد تهران
سال تولد 1333
حرفه بازیگر ،رقصنده ،خواننده

شهناز تهرانی

شهناز تهرانی کیست؟زندگینامه شهناز تهرانی

شهناز تهرانی بازیگر، گوینده رادیو و کمدین ایرانی می باشد که در ۲ فروردین سال 1333 در شهر تهران به دنیا اومد و در حال حاضر 69 ساله است . شهناز تهرانی به گفته خودش تحصیلاتش  رو تا آخر دوره دبیرستان شاهنشاهی سپری کرد و به خاطر علاقه و چهره زیبایی که داشت از ۱۲ سالگی وارد صنعت سینما شد.  اوج شهرت شهناز تهرانی به همکاری با  پرویز صیاد برمیگرده که شخصیت قدیمی و تاریخی صمد آقا و لیلا را با همدیگر ایفا کردن. شهناز تهرانی که از جنوب تهران به شهرت رسید، سه برادر تنی داره و پدرش به غیر از چهار فرزند، بچه های دیگه ای هم از همسر اولش داشت.

شهناز تهرانی بازیگر

خانواده و اصالت شهناز تهرانی

شهناز تهرانی در یکی از محله های جنوب شهر تهران که امروزه بخشی از نازی آباد شمرده می شه، به دنیا آمد که مادرش خونه دار و پدرش در میدان گمرک لباس های ارتشی می فروخت.  به گفته خود شهناز، او سه تا برادر تنی داره و چندتا هم برادر و خواهر ناتنی از ازدواج اول پدرش دارد.  پدر و مادر شهناز تهرانی وقتی بچه بود از هم جدا شدند، ولی به گفته خود شهناز مهربانیت و صمیمیت خانواده شون مثال زدنی بود.اصالت شهناز تهرانی و خانواده او به شهر های آذری زبان برمیگردد اما مشخص نیست که کدام شهر است شهناز در بعضی از اجراهاش به زبان ترکی حرف زده که نشون میده به این زبان حسابی تسلط داره .

شهناز تهرانی

آموزش رقص شهناز تهرانی

اولین باری که شهناز تهرانی در تلویزیون ملی فعالیت کرد، زمانی بود که فقط یه کودک بود و برای شرکت برنامه آقای محمودی و رقابت رقص همراه با مادرش به صدا  و سیمای وقت رفت. خود او اظهار می دارد که مادرش برای اینکه کمک کنه او در این رقابت برنده بشه، یک لباس چین دار رو همراه با کفشهای ورنی با وسواس خیلی خاصی براش تهیه کرده بوداز همونجا بود که شهناز به عنوان یک رقصنده حرفه آوزش دید .

شهناز تهرانی

ورود به بازیگری شهناز تهرانی

شهناز تهرانی وقتی تنها ۱۲ سال داشت به خاطر یک اتفاق باورنکردنی تونست در سریال سرکار استوار نقش گلی را بدون هیچ آموزشی بازی کرده و خیلی از افراد را جذب خودش کنه.  شهناز وقتی با برادرش در یکی از خیابانهای تهران پشت چراغ قرمز بود، حسین حسینی بازیگر مشهور ایرانی را دید و او را شناخت و با حاضر جوابی تونست او رو راضی کنه که با پرویز کاردان کارگردان مشهور پیش از انقلاب، شهناز رو آشنا کنه. این اتفاق به کلی زندگی شهناز تهرانی را تغییر داد و باعث شد مسیر هنرپیشگی شروع بشه.

شهناز تهرانی

شهناز تهرانی در نقش لیلای صمد آقا

اوج شهرت شهناز تهرانی زمانی بود که پیشنهاد پرویز صیاد رو  برای نقش آفرینی در فیلم های صمد قبول کرد و نقش لیلا را در این مجموعه فیلم های کمدی بازی کرد.  هنرنمایی شهناز تهرانی به حدی مورد پسند مردم قرار گرفت، که هنوز هم خیلی از ایرانی ها فیلم های صمد رو  یکی از بهترین کمدی های تاریخ ایران به حساب میارن. بعد از  همکاری با پرویز صیاد، شهناز تهرانی در سریال اختاپوس نقش سامانتا را قبول کرد و تونست شهرت به دست آورده خودش رو بیشتر از گذشته کنه.

تحت تاثیر همکاری با پرویز صیاد، در یکی از مصاحبه هایی که شهناز انجام داده بود، اعلام کرد تمام زندگی هنری خودش رو  مدیون نقش لیلاست و بابت همین مسئله همیشه به پرویز صیاد احترام خاصی قائل هست. بسیاری از ایرانی ها هم شهناز تهرانی را با هنر نمایش نقش لیلا به یاد دارن.

شهناز تهرانی

ازدواج اول شهناز تهرانی

یکی از بزرگترین جنجال هایی که شهناز تهرانی در زمان بازیگری که باهاش مواجه شد، بارداری ناخواسته بود که مجبور به ازدواج شد. زمانی که خانم تهرانی در  فیلم پشمالو نقش آفرینی می کرد، با جمشید ورزنده کارگردان این فیلم آشنا شد و وقتی که شش ماه به دخترش به نام شرمینه باردار بود، مجبور به ازدواج با این کارگردان شد. متاسفانه این ازدواج بعد از مدتی به طلاق انجامید و شرمینه هم برای ادامه زندگی همراه با پدرش به خارج از کشور رفت.

 

ازدواج دوم شهناز تهرانی

پس از جنجال های زیادی که ازدواج اول شهناز تهرانی به همراه داشت، این هنرپیشه محبوب با فردی به اسم کوروش آشنا شد و با او نیز ازدواج  کوتاه مدتی داشت  و از این ازدواج هم صاحب پسری شد.

 

انقلاب اسلامی و ماجرای سرقت شهناز تهرانی

بعد از انقلاب اسلامی در سال ۵۷، فعالیت های هنری شهناز تهرانی هم به کلی متوقف شد و برای اینکه بتونه به خوبی زندگی کنه، مجبور شد تعهدات خیلی زیادی به جوامع قضایی بده و مدتی رو در زندان اوین سپری کنه و بعد ها مثل هنرکندان دیگه قبل از انقلاب ایران رو برای همیشه ترک کنه .

شهناز تهرانی

مهاجرت و همکاری با حجی جون

سال ۱۳۶۲ شهناز تهرانی به پیروی از خیلی بازیگرهای ایرانی، رهسپار آمریکا و شهر لس آنجلس شد که اونجا با فردی به اسم اسکندر حجتی یا همون حجی جون آشنا شد و تونست اجرا های خیلی زیادی در سرتاسر آمریکا و اروپا انجام بده تقزیا 300 اجرا داشت.  این زوج هنری در طی سال‌ها فعالیت خودشون، موفقیت های خیلی زیادی به دست آوردند و به یکی از بهترین کمدین های بعد از انقلاب تبدیل شدند.

 

دلیل اخراج شهناز تهرانی از امریکا

از اونجایی که شهناز تهرانی در زمان اقامت در امریکا نتونست شهروندی این کشور را به دست بیاره، بنا به شکایت یکی از اطرافیان از آمریکا اخراج شد و بعد از مدتی مجبور شد در کانادا به زندگی خودش ادامه بده. شهناز تهرانی اظهار داشت کسی که او را لو داده از افراد نزدیک به او بوده که همین مسئله باعث شد نتونه چندین سال بچه ها و دوستان خودش رو ببینه.

دلیل حکم اعدام شهناز تهرانی و دست داشتن در سرقت مسلحانه

در آبان 1360 فردی به نام شهناز علیشاهی تهرانی با کمک اعضای خانواده خود دست به سرقت مسلحانه زد و دستگیر شد حکم او در دادگاه اعدام اعلام شد بعد از چاپ تیتر روزنامه ها با عنوان شهناز تهرانی در سرقت مسلحانه بسیاری از مردم فکر کردند که این شهناز همان بازیگر لیلا در فیلم صمد آقا است و با اینکه شهناز تهرانی بار ها گفت که این فقط یک تشابه اسمی بیشتر نیست هنوز هم عده ای فکر می کنند شهناز تهران در سرقت گروهی دست داشته است .

 

شهناز تهرانی

شهناز تهرانی در ترکیه

به خاطر بالا بودن هزینه زندگی درکشورهای آمریکای شمالی، شهناز تهرانی برای مدتی به گرجستان رفت و از این کشور هم به خاطر نداشتن اقامت دائم، مجبور به مهاجرت به کشور ترکیه شد. در ترکیه هم شهناز شرایط خیلی خوبی نداشت و به لطف یک خانواده ایرانی بود که در نهایت تونست اقامت این کشور را گرفته و زندگی خودش رو ادامه بده.

 

شهناز تهرانی در اسرائیل

به خاطر شرایط خیلی خاصی که شهناز تهرانی بعد از خروج از ایران داشت، مجبور شد بعضی از برنامه های خودش رو در کشور اسرائیل اجرا کنه که همین مسئله با غضب دولت ایران روبرو شد و شهناز تهرانی به هیچ وجه نمیتونه بعد از این اجراها وارد ایران شده و به زندگی عادی خودش ادامه بده.

شهناز تهرانی در اسرائیل

شهناز تهرانی و خانوم لیلی گلستان

در بحبوحه جنبش زن زندگی آزادی بود که شهناز تهرانی با خانم لیلی گلستان از طریق اینستاگرام جر و بحث کوتاهی داشتند و همین مسئله هم باعث شد شبکه های اجتماعی خانم لیلی گلستان رو به ریاکاری و دورویی محکوم کنند.  در یکی از پست های شهناز تهرانی، لیلی گلستان به نوشتن کامنت بسیار توهین آمیز علیه او تلاش کرد تا وجهه این هنرمند مردمی را از بین ببره، ولی پاسخ کوبنده مردم باعث شد جایگاه این هنرمند در بین فضای هنری و سینمایی کشور حفظ بشه.

شهناز تهرانی

مذهب شهناز تهرانی چیست؟

شهناز تهرانی به صورت خیلی دقیقی در مورد مذهب و دین خودش صحبت نکرده، ولی بر اساس گفته های قبل از انقلاب، در یک خانواده شیعه مذهب به دنیا آمده و پدرش از نظر مذهبی، فرد خیلی سخت گیری نبوده. با توجه به اتفاق هایی که در چند وقت اخیر افتاد، میتونیم هنوز ادعا کنیم خانم تهرانی شیعه است.

 

نسبت شهناز تهرانی با هدیه تهرانی چیست ؟

شهناز تهرانی و هدیه تهرانی یکی از بازیگران محبوب ایرانی هیچ نسبت فامیلی باهم ندارند و فقط تشابه این دو هنرمند تو فامیلیشونه به همین دلیلم مردم فکر می کنن این دو بازیگر باهم رابطه فامیلی دارند .

کاباره شهناز تهرانی در کجاست ؟

شهناز تهرانی در کشور ترکیه یک کاباره تاسیس کرده که به کاباره میامی معروف شده که خیلی از افراد سلبریتی برای وقت گذرونی به این کاباره سر می زنند کاباره شهناز تهرانی در استانبول ، میدون تکسیم ، هتل هیل طبقه 9 قرار داره .

شهناز تهرانی

فیلم های شهناز تهرانی

شهناز تهرانی در طی چند سال فعالیت هنری خود، فیلم های با ارزشی را با سبک کمدی بازی کرده که در این بخش، قصد داریم برای شما مهم ترین فیلم های این هنرمند رو معرفی کنیم.

  • جانی و تپل
  • خدا قوت
  • رفاقت
  • غربتی ها
  • مرد شرقی و زن فرنگی
  • میهمان
  • غلام زنگی
  • هم خون
  • بی حجاب
  • گدای میلیونر
  • همیشه قهرمان
  • مغربی
  • صمد و قالیچه حضرت سلیمان
  • جنوبی

سوالات متداول

اصالت شهناز تهرانی به کجا برمی گردد ؟

او در تهران به دنیا امد ولی اصالتش به شهر های آذری زبان برمی گرده

دین شهناز تهرانی چیست ؟

شهناز در یک خانواده شیعه غیر متعصب به دنیا اومده

شهناز تهرانی چند سالشه ؟

شهناز تهرانی الان 69 سالست

 

شهناز تهرانی

شهناز تهرانی

 

 

 

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی الناز قاسمی رقاص، همسر و روابط

بیوگرافی شاداب فراهانی رقصنده ، روابط قد و سن

امتیاز شما به این مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا